Dlaczego joga jest dziś tak ważna?

Dlaczego akurat joga…? To pytanie, z którym często spotykamy się nie tylko my, ale również osoby trenujące z nami. Czy wybór jogi jest podyktowany wyłącznie modą…? A może sytuacja jest zupełnie odwrotna i to joga stworzyła modę, wpasowując się idealnie w potrzeby dzisiejszego świata…? Sprawdź, dlaczego joga jest dziś tak ważna 🙂

 

Znajdź balans w pędzie dnia codziennego

Żyjemy w szybkich czasach, gdzie bardzo wiele dynamicznie się zmienia. Staramy się być maksymalnie produktywni. Biegniemy po kolejne cele. Realizujemy się na wielu płaszczyznach… I to wszystko byłoby w porządku, gdybyśmy współmiernie do tego dbali o siebie i byli dla siebie dobrzy! Tak jednak nie zawsze jest.

Joga łączy w sobie troskę o ciało z dbałością o ducha. Zawiera w sobie elementy, które pozwolą zmęczyć mięśnie, zadbać o sylwetkę, fizycznie zredukować stres. Nie brakuje w niej jednak elementów dbających o kondycję wewnętrzną, czyli na przykład: oddechu, technik relaksacyjnych i medytacji, dzięki którym składamy myśli w spójną całość.

Praktyka jogi pozwala na odnalezienie w życiu balansu. Ruch pozwala nam na podejście bardziej kreatywne, przemyślane, nie nerwowe. Oddech uspokaja i przywraca równowagę.

 

Magia tkwi w asanach

Asany, czyli pozycje jogowe, są bardzo zróżnicowane jeśli chodzi o poziom zaawansowania. Dobrane odpowiednio do poziomu ćwiczącego i ułożone w przemyślane sekwencje pozwalają bardzo szybko odczuć korzyści od strony układu kostnego, mięśniowego, krwionośnego czy oddechowego. 

Trening jogi rozluźnia mięśnie, redukuje dysbalans, pobudza do pracy mięśnie strukturalne pozwalając na zachowanie prawidłową postawę, uczy łączyć ruch z oddechem… To już wiele, a to nadal nie wszystko! W jodze występuje bardzo dużo pozycji odwróconych, które wzmagają dopływ krwi i tlenu do naszego mózgu, dzięki czemu zaczynamy myśleć nieco jaśniej i stajemy się bardziej kreatywni. Z kolei pozycje skrętne, których również nie brakuje w jodze, genialnie pobudzają do działania nasze jelita, dzięki czemu odczuwamy dużo mniej problemów ze strony układu trawiennego.  

 

Uspokój swoje serce

W jodze bardzo duża uwaga skoncentrowana jest na oddechu. Zarówno w czasie ćwiczeń prowadzi się każdy wdech i wydech tak, by ruch był płynny i zgodny z naszym ciałem, ale również poza ścisłymi sekwencjami dodaje się ćwiczenia oddechowe. 

Spokojny oddech pozwala naszej głowie na cudowny reset. Myśli zwalniają, swobodnie przepływają przez głowę, a finalnie łączą się w spójną całość. Głęboki i świadomy oddech, kierowany dolnożebrowo i aktywujący naszą przeponę pozwala aktywować przywspółczulną część układu nerwowego. Organizm wchodzi w stan relaksacji.

Korzysta na tym całe ciało. Mięśnie rozpoczynają proces regeneracji. Serce zaczyna bić wolniej synchronizując się z oddechem. Układ trawienny może zabrać się do spokojnej pracy, nie zakłóconej czynnikami stresującymi i ciągłym pędem.

Życzymy Ci udanej praktyki.

 

Share on facebook
Share on twitter

Ostatnie wpisy

deep breath

Potrzebujesz chwili wyciszenia? Znajdź trzy minuty i zrób bardzo proste, skuteczne ćwiczenie oddechowe! Usiądź wygodnie,

Więcej
Shopping Cart
Przewiń do góry

Śródmieście

Mokotów

Zaloguj się